Före och efter - en lögn

Med lite inspiration från en artikel jag läste i veckorevyn la jag i morse upp en bild på Instagram. I artikeln skrev dom om en PT som hade lagt ut två bilder, en "före" och en "efter" bild. Det hon ville få fram med sin bild var att inte tro på alla före- och efter bilder och att efter bilderna ofta är manipulerade så man ska se extra slimmad ut. Hennes bilder var tagna vid samma tillfälle, fast med olika kläder, hållningar och filter på bilden.
 
Med tanke på dagens träningshysteri - som ändå verkar vara en aning på väg ner? - ville jag också lägga upp före- och efter bilder, mest för att se vad folk skulle kommentera. Bilden till vänster tog jag innan frukost i morse, har en ganska osmickrande hållning, ser allmänt sur ut och på det spänner jag ut magen allt jag kan. Bilden till höger tog jag efter jag hade ätit frukost, jag spänner magen, står rak i ryggen och ler, plus filter som framhäver dom små antydningar till magmuskler jag har. Min "förvandling" tog med andra ord 20 minuter.
 
I skrivande stund har 20% av dom som följer mig på Instagram gillat bilden, det är mer än dubbelt så många som brukar gilla mina bilder. Några att kommenterat "bra jobbat" och jag är grym. Och till er som kommenterat och gillat; Verkligen tack!!
 
Jag vet egentligen inte riktigt vad jag vill få fram av detta..
Kanske att man inte ska påverkas så mycket av hur andra ser ut på bilder för bilder visar inte hela sanningen.
Kanske att man ska våga vara stolt och nöjd över sig själv.
Kanske att man inte ska vara så snabb att döma andra efter hur dom ser ut. Alla är fina och vackra på sina sätt. I samma veva som jag slutade bry mig om och döma andras utseende kände jag mig mer bekväm med mig själv. För ett år sen hade jag aldrig vågat lägga ut såna här bilder, men idag kan jag känna mig stolt och nöjd över hur jag ser ut även om inget har förändrats synligt. Jag har förstått att allt inte handlar om utseende, ytters lite handlar egentligen om utseende.
 
Detta är jag. Idag. Maxad på båda hållen. I vanliga fall är jag någonstans i mitten. Glad, nöjd och stolt i mitten!
 
 
1 Emilia:

skriven

Hahaha jag reagerade faktiskt på att su aldrig sett ut så som på "före-bilden"... Du är fin som du är Mysan!!!! SES SNART

Svar: Tack fina Emilia!! Det gör vi :D
My

2 Jonas:

skriven

Bra skrivet My, tänk om alla kunde vara tillfreds med sig själva då skulle man inte behöva komma på nya begrepp som Ortorexi. Hejja du.

Svar: Tack Jonas!! :)
My

Kommentera här: